MiLaD__KiNG

آخرین مطالب

تذکر علامه مصباح درباره اعتیاد به نت

تذکر علامه مصباح درباره اعتیاد به نت
به گزارش پایگاه مقاومت بسیج شهید ممسنی به نقل از مشرق ، آیت الله مصباح یزدی در ادامه سلسله نشست های درس اخلاق که در دفتر مقام معظم رهبری برگزار شد، با اشاره به این که خوف و خشیت لازمه معرفت و ایمان به خداوند است، اظهار داشت: معنای صحیح و کامل خوف و خشیت ترس از آتش جهنم نیست، شناخت صحیح خدا خوفی دائمی در انسان پدید می آورد، تا آنجا که مراقب این است که نکند از نظر خدا بیفتد.
 
 
وی با اشاره به این که در سوره های رعد و نحل به خوف ملائکه از خداوند اشاره می کند، اذعان داشت: ملائکه معصوم اند، بهشت و جهنم برای آن ها نیست که ترس از عذاب داشته باشند؛ از این آیات در می یابیم که معنای حقیقی و کامل خوف فراتر از معنی رایج آن است.
 
لازمه خوف الهی، احساس عجز و ناتوانی در برابر خداوند است
عضو خبرگان رهبری با بیان اینکه لازمه خوف احساس عجز و ناتوانی در برابر خداوند است، گفت: معنای خوف این است که انسان های با معرفت یک حالت انفعالی در برابر قدرت الهی دارند، بریدن از خود و انقطاع و این که احساس کنند هیچ چیز از خود ندارد و در مقابل کسی قرار گرفته که سیطره کامل بر او دارد.
علامه مصباح یزدی با تاکید بر اینکه گریه یکی از نشانه های خوف و ترس در برابر خداوند متعال می باشد، ابراز داشت: کسانی که اهل معرفت اند، از ترس این که مبتلا به دوری از خدا نشوند اشک ریخته و می ترسند که در اثر وسوسه های شیطانی بلغزند و از چشم خدا بیفتند.
وی با بیان روایتی از امیرالمؤمنین(ع) که می فرماید نهایت معرفت خشیت است، گفت: حضرت(ع) در جای دیگر می فرماید من تعجب می کنم کسی که علم به خدا دارد چگونه شدت خوف پیدا نمی کند؛ کسی که واقعا خدا را می شناسد باید خوفش بیشتر باشد.
 
معرفت الهی با بزرگی فروشی سازگار نیست
این استاد اخلاق حوزه علمیه با تاکید بر این که هر کسی که شناخت از عظمت خداوند دارد، متواضع است، اظهار داشت: معرفت الهی با بزرگی فروشی سازگار نیست؛ پیامبر(ص) با آن عظمت آنقدر در برابر خداوند خود را هیچ می دید که نیمه های شب سر به سجده می گذاشت و اشک می ریخت و از خدا می خواست که لحظه ای او را به حال خود رها نکند.
آیت الله مصباح یزدی با اشاره به اینکه هرچه انسان عظمت خدا را بشناسد، بیشتر به حقارت خود پی می برد، گفت: وقتی شیطان در انسان رسوخ کند و شناخت واقعی از خداوند نداشته باشد، خود را بزرگ می پندارد.
 
نزدیک ترین مردم به خدا کسی است که نسبت به قضا و قدر الهی راضی باشد
 
وی با اشاره به روایتی از امام صادق(ع) که می فرماید، نزدیک ترین مردم به خدا کسی است که نسبت به  قضا و قدر الهی راضی باشد، خاطرنشان کرد: کاری که ما در سختی ها و گرفتاری ها می توانیم انجام دهیم این است که صبر کنیم، هرچند که رسیدن به مقام صابران چیز کمی نیست ولی داشتن رضایت کامل قلبی بسیار بالاتر از آن است.
رئیس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) با اشاره به اینکه رضایت به  قضا و قدر ناشی از باور حکمت خداوند است، گفت: کسی که خدا را به درستی شناخته می داند که کارهای او حکیمانه است و نسبت به تمام اتفاقات ناخوشایند زندگی اش نیز راضی خواهد بود.
آیت الله مصباح یزدی افزود: امام علی(ع) در روایتی می فرماید، تعجب می کنم از کسی که می گوید خدا را شناخته ام ولی برای زندگی آخرتش تلاشی نمی کند؛ اگر توجه ما معطوف به دنیا باشد و همت بلند نداشته باشیم معلوم است که علم ما در شناخت خدا ضعیف است.
وی با تاکید بر اینکه اگر معرفت خدا در قلبی راه پیدا کند، احساس بی نیازی از غیر او نیز حاصل می شود، اذعان داشت: اگر در دنیا با دیگران ارتباط داریم برای این است که بتوانیم احکام و خواسته های خدا را پیاده کنیم ولی در همه حال باید تنها امیدمان به خداوند باشد.
 
اعتیاد برخی جوانان به تلوزیون، اینترنت و ماهواره مانع از عبادت است
 
رئیس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) با اشاره به اینکه برخی از جوانان به تلویزیون، اینترنت و ماهواره اعتیاد پیدا کرده اند، گفت: کسی که دل به دنیا نبسته باشد، شب ها زودتر به خواب رفته تا اینکه برای راز و نیاز با پروردگار در اوقات سحر از خواب بیدار شود و به مناجات بپردازد.

  • milad king

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی