MiLaD__KiNG

آخرین مطالب

Title-less

جمعه, ۸ دی ۱۳۹۱، ۰۸:۰۷ ب.ظ
در روز نهم دی ماه 1388 مشروعیت سیاسی نظام اسلامی ایران بار دیگر با حضور خودجوش ده‌ها میلیونی مردم، در تهران و دیگر شهرهای کشور به جهانیان اعلام گردید و این روز یادآور حماسه‌ای عظیم بود که فریاد بلند ملت را بر سر فتنه گران کوبید.

علت پیدایش این حماسه حوادث چند روز پیش از آن در روز عاشورا بود ،که عده‌ای فتنه‌گر با خیالات واهی به خیابان آمده و برخی در روز شهادت سالار شهیدان سوت و کف زدند؛ لذا با وقوع چنین حوادثی و انتشار اخبار تلخ آن روز خون ملت مسلمان و عزادار ایران به جوش آمده و با حضور گسترده خود در یک راهپیمایی خودجوش فریاد الهی خود را نشان داده و بار دیگر دفاع خود از جایگاه ولایت را به اثبات رساندند.

به جرات می‌توان گفت روز نهم دی ماه 1388 روز "نه" گفتن ملت ایران به سران فتنه و روز "آری" گفتن به نظام اسلامی و تبعیت مجدد مردم با آرمان‌های والای حضرت امام خمینی(ره) و رهبر فرزانه انقلاب اسلامی است.


بنابراین؛ روز نهم دی‌ماه سال 88 در تاریخ انقلاب اسلامی ایران تحت عنوان روز بصیرت که امضای آن را حضور میلیونی مردم به پای صفحات روزگار نشاند، تبدیل به "یوم الله" شده و ماندگار گردید تا در تمام دوران تاریخ حیات بشر ،نمایانگر حاصل نتیجه دست انداختن به حبل الله باشد.


اما هدف فتنه‌گران در فتنه سال 88 پیروزی یا شکست در انتخابات نبود؛ بلکه توطئه‌ای از پیش طراحی شده برای ضربه‌زدن به نظام جمهوری اسلامی ایران بود که با بصیرت ملت ایران این توطئه دشمنان بار دیگر نقش بر آب شد.


ناگفته نماند؛ این روز به فرموده مقام معظم رهبری "روز تجلی قدرت خدا بود".


برجسته‌ترین ویژگی حماسه نهم دی دو عنصر حضور مردم و ایمان دینی آنها بود که با این حضور انقلابی و ایمان خدایی نفس فتنه و فتنه گران را در سینه حبس کرد.


در این روز که روز غلبه جنود الهی بر جنود شیطان بود، حرمت شکنان ،مجموعه‌ای ناهمگون با باورها و اعتقادات ناهمگون و بعضا متفاوت و متضاد بودند که با هدف مقابله با نظام اسلامی به صحنه آمده بودند.


منافقین، بهائی‌ها، سلطنت‌طلبان، چپ‌گرای مارکسیستی، شیطان‌پرستان، لیبرال‌ها و ملی‌گرایان غرب‌گراها و عده‌ای هم از انقلابیون فرسوده و پشیمان از مبارزه با شاه و آمریکا این جماعت را تشکیل داده بودند.


شعارهای حرمت شکنان در روز عاشورا در ادامه شعارهای پیشین آنان در روزهای قدس، 13 آبان و 16 آذر بود، لکن این ویژگی عاشورایی حسینی بود که به خوبی صف حق‌طلبان را از صف مدعیان دروغین جدا کرد.


اما در پاسخ اینکه چرا برخی از افراد با سابقه در این مسیر افتاده و این گونه در برابر امام نظام و ولایت قرار گرفتند؟ باید گفت ،برحسب تجربه تاریخی، عواملی همچون حرامخواری، هوای نفسانی، قدرت طلبی و جاه طلبی، باعث انحراف خواص اهل حق شد، خواصی که به همین دلیل با حضرت امیر(ع)، امام حسن(ع) و امام حسین(ع) جنگیدند.


همین دلایل سبب گردید که در انقلاب ما نیز خواصی که سال‌ها در مسئولیت‌های گوناگون همراه با امام(ره) و رهبری بودند، امروز بخاطر دنیا در برابر نظام اسلامی و رهبری آن ایستاده و دنیا و آخرتشان را تباه سازند.


اما آنچه باعث خرسندی و امیدواری است، بصیرت توده‌هاست که نگذاشت این انحراف خواص دنیاگرا، انقلاب اسلامی را از مسیر اصلی خارج ساخته و نظام اسلامی ایران را دچار انحراف نماید.


 در ادامه این گزارش علی‌محمد نائینی رئیس ستاد مرکزی بزرگداشت حماسه نهم دی در گفتگو با خبرنگار سیاسی باشگاه خبرنگاران، با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه شعار و شور لازم است ولی باید مراقبت شود تا شعار به شعور غلبه نکند، اظهار داشت: در نهم دی ماه 1388 مردم باحرف اصلی حول دومحور ایجابی و سلبی برای مقابله و دفاع ،وارد میدان شدند.


وی تصریح کرد: در محور سلبی نفی نظام سلطه آمریکا، اسرائیل، انگلیس و فتنه و فتنه‌گران بود و در محور ایجابی هم دفاع مطلق از انقلاب، اصول‌ها و ارزش‌ها و عاشورا و اباعبدالله‌الحسین(ع) در داخل ،و در خارج دفاع از شعارهای انقلاب بود.

وی با بیان اینکه در حماسه 9 دی 88 هم دفاع از نظام و رهبری موج می‌زد و هم مقابله با فتنه و فتنه‌گران، تصریح کرد: در این حرکت، یک مبنای فکری و ایمانی وجود داشت که باید این مبانی در عین تبیین ، به دلائل اصلی حرکت مردم نیز پرداخت کند.


رئیس ستاد مرکزی بزرگداشت حماسه 9 دی 88، افزود: این حماسه یک سرمایه‌ای است برای حفظ و استمرار نظام جمهوری اسلامی ،بنابراین مهم است بدانیم که بین نظام جمهوری اسلامی و نظام سلطه یک تفاوت مستمر ذاتی فکری وجود دارد.


وی با بیان اینکه از اول انقلاب فتنه و فتنه‌گری بود، ولی در شکل‌ها و قالب‌های مختلف، گفت: پیام 9 دی 88 این است که روح انقلاب و مردم با این فتنه‌ها و انحراف‌ها از خط انقلاب مخالف است.

نائینی با بیان اینکه حماسه 9 دی در بستر فتنه 88 به جریان افتاد، گفت: فتنه 88 نشان داد که غرب با توسل به یک کار گسترده و از پیش برنامه‌ریزی شده، از مدت‌ها قبل درصدد ضربه‌زدن به نظام جمهوری اسلامی بوده است.


وی افزود: در واقع در فتنه 88 همه دشمنان چه داخلی و چه خارجی و رسانه‌های غربی با تمام قوا اعم از شبکه‌های رادیو و تلویزیون و ماهواره و ... به صحنه آمدند تا با یک نظام دینی را به چالش بکشاننند و این چالش‌ها و جسارت به مقدمات مردم در روز عاشورای حسینی به اوج خودش رسید.

وی گفت: حماسه 9 دی 88 به تعبیر مقام معظم رهبری یکی از قله های فراموش نشدنی برخاسته از بصیرت و شناخت مردم در فضای غبارآلود فتنه رخ داد.


رئیس ستاد مرکزی بزرگداشت حماسه 9 دی 88 با اشاره به ماهیت این روز تاریخی گفت: از چهار عنصر تعیین کننده به عنوان عوامل زمینه ساز شکل گیری 9 دی ماه 88 می توان نام برد.

وی افزود: عنصر اول ایمان مردم بود، ایمان مذهبی مردم و عشق به اهل بیت(ع) عامل اصلی قدرت مردمی نظام است و عنصر دوم درایت رهبری و مدیریت مقام معظم رهبری است که با مدیریت حکیمانه در مهار فتنه و آگاه سازی جامعه در باطل کردن فتنه نقش اساسی داشت.


وی عنصر سوم را خود مردم دانست و خاطرنشان کرد: مردم در عرصه‌های مختلف در طول عصر انقلاب جمهوری اسلامی حماسه آفرینی‌هایی کرده‌اند، بنابراین مردم با نه گفتن توسط قدرت مردمی خودشان، اساس فتنه 88 را لرزانده و بساط فتنه را جمع کردند.


وی عاشورا و کربلا را عنصر چهارم دانست و گفت: آخرین و مهمترین عنصر ،عاشورا و کربلای حسینی است؛ چرا که حرکت 9 دی 88 یک حرکت برگرفته از نهضت عاشورایی می‌باشد.


نائینی با بیان اینکه حماسه 9 دی 88 یک حرکت مردمی ماندگار توام با احساس و هیجان کاملا فراگیر و نشات گرفته از اعتقادات مردم است، گفت: این حرکت بخاطر الهی و ایمانی بودن در تاریخ انقلاب اسلامی ماندگار خواهد شد.


همچنین؛ رئیس ستاد مرکزی حماسه بزرگداشت 9 دی 88 با اشاره به ماهیت ستاد متبوعش، گفت: این ستاد نقطه شروعی است تا این حماسه، روزی مورد غفلت قرار نگیرد.


براساس این گزارش؛ جنبه دیگر حماسه نهم دی ماه 88 این بود که حوادث پس از انتخابات باعث گستاخی بیش از پیش غربی‌ها علیه جمهوری اسلامی ایران شده و باعث به تصویب رساندن قطعنامه های تحریم علیه کشورمان شدند، ولی غربی‌ها اکنون حتی از سران فتنه نیز عبور کرده و تنها به دنبال سرنگونی نظام هستند، هرچند باید به آنها گفت؛ زهی خیال باطل!


شاید بتوان گفت؛ بزرگترین پیام حماسه نهم دی ماه 88 این بود که به دشمنان فهماند تا دیگر چشم طمع به ملت ایران نبندد؛ چرا که مردم همیشه در صحنه ایران،بار دیگر پوزه آنها را به خاک خواهد مالید.


در ادامه گزارش؛ پاره‌ای از بیانات مقام معظم رهبری در مورد حماسه 9 دی 88 را مرور می کنیم.


مقام معظم رهبری در دیدار خود با اعضای ستاد بزرگداشت حماسه نهم دی، خاطرنشان کردند: "حضور عظیم و خروشان مردمی در نهم دی 88، تجلی بارزی از هویت و ماهیت انقلاب یعنی روح دیانت حاکم بر دل های مردم بود".


حضرت آیت الله خامنه‌ای در تبیین حقیقت حماسه 9 دی به دو عنصر حضور گسترده مردمی و ایمان دینی مردم اشاره و خاطرنشان کردند:" نهم دی 88، حادثه کوچکی نیست؛ بلکه آن حرکت عظیم و ماندگار مردمی، شبیه حرکت بزرگ ملت در روزهای اول انقلاب است و باید تلاش شود در سالگرد این حماسه حرف اصلی ملت ایران یعنی حرکت در سایه دین و تحقق وعده های الهیی تبیین شود".


همچنین؛ مقام معظم رهبری فرمودند: "در این روز مردم براساس وظیفه دینی خود به میدان آمدند تا نشان دهند برخلاف تبلیغات فتنه‌گران، مردم ایران ضمن پایبندی به نظام جمهوری اسلامی از عزم و اراده دینی استوار برخوردارند".


حضرت آیت الله خامنه‌ای با یادآوری وقایع تلخ فتنه 88، افزودند:" این فتنه صرفا منحصر به حضور عده ای افراد در خیابان ها نبود؛ بلکه ناشی از یک بیماری بود که با اقدامات سیاسی و امنیتی قابل دفع شدن نبود و به یک حضور عظیم مردمی نیاز داشت که چنین هم شد".


همچنین؛ رهبر معظم انقلاب دو توصیه به دست اندرکاران ستاد بزرگداشت نهم دی داشتند: اولا در بزرگداشت نهم دی جنبه‌های شعاری غلبه پیدا نکند و ثانیا به عمق شعارها که حرف اصلی ملت ایران بود، توجه شود.

  • milad king

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی