MiLaD__KiNG

آخرین مطالب

چرا حیفا؟

يكشنبه, ۱۱ فروردين ۱۳۹۲، ۰۶:۰۹ ب.ظ

رهبر انقلاب اسلامی در سخنرانی روز یکم فروردین 1392در حرم امام رضا (علیه السلام) در سخنانی بسیار مهم و قابل تامل فرمودند : "رژیم غاصب صهیونیستی در حد و اندازه ای نیست که در صف دشمنان ملت ایران به حساب بیاید . رهبر انقلاب اسلامی با اشاره به برخی تهدیدهای سردمداران رژیم صهیونیستی مبنی بر حمله نظامی به ایران ، تاکید کردند : اگر غلطی از آنها سر بزند ، جمهوری اسلامی ایران ، تل آویو و حیفا را با خاک یکسان خواهد کرد ."

ذکر نام حیفا در کنار تلاویو از سوی رهبرانقلاب اسلامی حاوی نکاتی قابل تامل است. لازم به ذکر است که پیش از نیز سید حسن نصر الله  بارها اسرائیل را تهدید کرده است که در صورت حمله به خاک لبنان موشک های حزب الله شهر حیفا را مورد هدف قرار خواهند داد.در سال 2006 نیز حزب الله بارها حیفا را مورد هدف موشک های خود قرار داد. طبق گزارش bbc در پنجمین روز تجاوز رژیم صهیونیستی به خاک لبنان در حمله موشکی حزب الله به حیفا دست کم 9نفر کشته و چندین تن زخمی شدند.

بندر حیفا (חיפה) با جمعیتی بالغ بر 270 هزار نفر سومین شهر اسرائیل است و به عنوان یک قطب گردشگری بیشترین شهرت خود را مدیون باغ هایی  است که برروی تپه کرمل (כרמל) بنا شده است. این باغ از مرتفع ترین نقطه تپه آغاز میشود و به صورت مرحله به مرحله، با پله های سنگی که اطراف آن با مجسمه هایی تزئین شده و پائین می رود و در دامنه تپه به صورت یک باغ بزرگ همراه با حوض مدور و فواره ای در میآید که آرم رژیم صهیونیستی را تداعی میکند.

هر سال صدها هزار نفر گردشگر اسرائیلی و خارجی به شهر حیفا می آیند.

ولی جاذبه های گردشگری حیفا به همین جا پایان نمی پذیرد، بلکه آن شهر با داشتن پارک های جنگلی یکی از محبوب ترین اماکن گردش و استراحت اسرائیلیان و جهانگردان محسوب میشود.

علاوه بر جاذبه های توریستی، "حیفا" همچنین مرکز صنایع سبک و سنگین اسرائیل است و از آنجا که در اطراف یک خلیج کوچک برپا شده و تپه کرمل بر آن مشرف است، امکانات صنعتی و بازرگانی متنوعی دارد.

نخستین و بزرگترین پالایشگاه نفت اسرائیل در این شهر بندری قرار دارد و همچنین صنایع پتروشیمی کشور در کنار آن واقع است. صنایع  برق و فلزات نیز در ساحل بندر حیفا قرار گرفته و این شهر دارای بیشترین رفت و آمد کشتی ها در بنادر اسرائیل است.

در دوران حکومت امپراطوری عثمانی بر این سرزمین، راه آهن مشهور مشرق زمین به بندر حیفا ختم می شد و پایتخت های چند کشور عربی را به دریای مدیترانه متصل می کرد.

در کنار بندر پر رفت و آمد حیفا انبارهای بزرگی برای نگاهداری کالا و همچنین یک انبار سیلو وجود دارد. کوتاه مدتی پیش از آغاز جنگ جهانی اول، سنگ بنای احداث نخستین دانشگاه پلی تکنیک اسرائیل به روی تپه های کرمل زده شد و امروز دانشگاه "تخنیون" بزرگترین مرکز فراگیری صنایع و تکنولوژی در اسرائیل است .

در جنوب شهر حیفا یک مرکز صنایع کامپیوتری برپا شد که «دره سیلیکون حیفا» نامیده میشود و چند شرکت بین المللی و از جمله اینتل  (Intel)و مایکروسافت  (Microsoft)در آنجا مراکز بزرگی دائر کرده اند.

اما فارغ از تمام اهمیت هایی که حیفا از نظر اقتصادی و زیرساختی برای اسرائیل دارد یک مسئله دیگر نیز وجود دارد که اهمیت این شهر را دوچندان میکند و آن هم وجود بیت العدل مرکز جهانی بهائیان در این شهر است.  

بهائی‌ها با تأسیس رژیم صهیونیستی در سال 1948 و اشغال فلسطین از سوی این رژیم با حمایت آمریکا، سرزمین اشغالی فلسطین و مشخصا شهر اشغالی حیفا را پایگاه و مرکز اصلی فعالیت خود قرار دادند. رژیم صهیونیستی نیز فرقه ضاله بهائیت را که می توانست از طریق آن رویای دیرینه خود یعنی حمله به مسلمانان را آغاز کند، به عنوان یکی از "مذاهب قانونی!" به رسمیت شناخت.

بیت العدل آنقدر برای اسرائیل اهمیت دارد که از آن با سامانه موشکی محافظت می شود و این مسئله هم اهمیت حیفا را دوچندان میکند و هم نشان از اهمیت این فرقه صهیونیستی برای اشغالگران قدس دارد.

با وجود این ویژگی های حیفا، شاید راحت تر بتوان فهمید که چرا رهبرانقلاب اسلامی درکنار تلاویو از حیفا نام می برند، که در صورت اشتباه صهیونیست ها قرار است به همراه تلاویو با خاک یکسان شود.


  • milad king

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی