MiLaD__KiNG

آخرین مطالب

نظر سنجی گوگل

چهارشنبه, ۵ مهر ۱۳۹۱، ۰۸:۱۲ ب.ظ


گوگل ( شرکتی سایبری در آمریکا ) به منظور اینکه در جستجوی خود از نام خلیج پارس یا خلیج عربی استفاده کند این نظر سنجی را درست کرده است تا 2 هفته پیش درصد خلیج فارس 75 بود ولی الان با تلاش اعراب به 59 % رسیده. لطفا شرکت کنید و این سایت را به دیگران نیز معرفی نمایید به لینک زیر بروید و در این رای گیری شرکت کنید و به خلیج فارس رای دهید.



گوگل در سرویس "گوگل ارث" { Google Earth} کار متفاوت و عجیبی کرده و آن اینکه برای این مکان "دو نام" گذاشته است؛ یکی نام اصلی آن "خلیج فارس" و دیگری نام جعلی آن یعنی " خلیج ع  ر ب  ی ".
گوگل در توجیه این کار خود گفته است: « اصلا قصد موضعگیری سیاسی ندارد و قصدش فقط این است که کسانی که می خواهند این خلیج را با نام "خلیج ع  ر ب  ی" جستجو کنند بتوانند آن را پیدا کنند.»
گرچه این توجیهات گوگل مضحک تر از آن است که جوابی داشته باشد اما باید گفت، خلیج فارس یک نقطه در جهان نیست بلکه از جهت مساحت حتی بزرگتر از برخی کشورهای جهان و هزاران برابر دریاچه های کوچکی است که گوگل نام آنها را در نقشه های خود ثبت نموده است و از جهت اهمیت نیز قسمت عمده ای از اقتصاد اروپا و آمریکا از این منطقه تامین می شود و این فارغ از جریانات سیاسی بسیاری که حول و حوش این منطقه استراتژیک مطرح می شود.
اگر گوگل یک موسسه علمی است باید بر اساس داده های تاریخی و علمی کار کند نه جریانات سیاسی. خلیج فارس بزرگ تر و نام آن مشهور تر از آن است که نیاز باشد با نام های جعلی مورد جستجو قرار گیرد.

  • milad king

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی