MiLaD__KiNG

آخرین مطالب

؛ هفته گذشته، نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد که دو پهپاد دیگر از خانواده RQ را شکار کرده است. هم‌چنین، سپاه پاسداران، ماه گذشته خبر شکار پهپاد پیشرفته "اسکن‌ایگل" ScanEagle را اعلام کرد که با شگفتی آمریکا و کشورهای غربی همراه بود. از این رو، باشگاه خبرنگاران در سری گزارش‌هایی قصد دارد مشخصات پهپادهای آمریکایی مستقر در منطقه را مورد بررسی قرار دهد.


به گزارش موسسه بین‌المللی مطالعات استراتژیک، آمریکا حداقل حدود 678 پهپاد با 18 گونه متفاوت در حال استفاده در عملیات‌های نظامی و جاسوسی خود دارد که حدود 14 نوع از آن‌ها سنگین نامیده می‌شوند. 


پهپاد AeroVironment Wasp III

پهپاد زنبور wasp |||، مخصوص عملیات‌های نیروی ویژه هوایی آمریکا بوده و بسیار کوچک و سبک وزن و دو دوربین اطلاعاتی دارد. زنبور   دارای سیستم ناوبری داخلی و یک جی‌پی‌اس است تا به طور خودکار عمل کند. دو نوع زنبور وجود دارد: نسخه قدیمی که روزی زمین فرود می‌آید ( Terra Wasp) و نسخه جدیدی که وارد آب می‌شود (Aqua wasp).

پیشینهWasp

هدف طراحی این نوع پهپاد کوچک، کسب اطلاعات از مناطق دشمن است که نیروهای خودی دید کافی نسبت به آن ندارند. wasp، در سال 2006 به خدمت ارتش آمریکا درآمد و نیروی هوایی در سال 2007 برای اولین بار از آن استفاده کرد. در حال حاضر، ارتش و نیروی دریایی آمریکا نیز از آن استفاده می‌کنند.


عملکرد زنبور آبی

زنبور آبی توسط دست انسان به پرواز در آمده و می‌تواند روی آب فرود بیاید. مدت پرواز آن 45 دقیقه است و می‌تواند بسته‌های سنسور مادون قرمز یا الکترونیکی- اوپتیکال را با خود حمل کند. این پهپاد کوچک، مانند RQ-11، یک ایستگاه زمینی دارد. فرماندهی عملیات ویژه آمریکا قبلا این پهپاد را در ماموریت‌های جاسوسی خود در خلیج فارس و افغانستان استفاده کرده است.

برای تضمین کارکرد، پهپاد زنبور از تکنولوژی پیشرفته به کار رفته در RQ-11A استفاده می‌شود.

ویژگی‌های عمومی این پهپاد

طول: 38 سانتی‌متر

وزن بال: 14.4 کیلوگرم

ارتفاع: صفر

وزن خالی: 430 گرم (نوع زمینی)

وزن باردار: 6.53 کیلوگرم


عملکرد:

سرعت بیشینه: 65 کیلومتر در ساعت

سرعت کروز: 40-65 کیلومتر در ساعت

برد: 5 کیلومتر

عملکرد اولیه: جاسوسی در ارتفاع پایین

ارتفاع: هزار فوت

هزینه : 49 هزار دلار

  • milad king

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی